2009. december 31., csütörtök

Újévi babonák

Először is szögezzük le, hogy nem vagyok babonás! Csak ezeket az újévi hiedelmeket szoktam betartani... bár lehet, hogy azért mert ezt szoktam meg a felmenőinktől!

Akkor összefoglalom, mit is tehetünk és mit nem:D
( Forrás: Vital Online Magazin)

1. Baromfihúst, ilyenkor azért nem ajánlatos enni, mert a csirke elkaparja a szerencsét.

2.  A disznóról viszont azt tartják, előtúrja a szerencsét!

3. A hal: a vízpart mentén élőknek szerencsét hoz, másoknak viszont elúszik a szerencséje.

4. A lencse, a bab, a borsó vagy bármilyen apró szemes étel – köztük a köles és a rizs – bőséget, gazdagságot ígér a következő esztendőre, s aki ezekből eszik, annak egész évben tele lesz a pénztárcája.

5. A babona szerint, az újévi cselekedeteink az egész évre hatással lesznek. Ezért pl. ne veszekedjünk, inkább jó dolgokat csináljunk!

6.  E két napon nem szabad pénzt kölcsönadni, orvost hívni vagy orvoshoz menni, mert akkor egész évben betegeskedhetünk – legalábbis a néphit és a babona szerint.

7. Ami a házimunkát illeti, tilos a mosás, a teregetés, és nem ajánlatos kivinni a szemetet sem, mert a szerencsét is kiönthetjük a házból.

8. Ezt nem ismertem.... Újév napján az sem mindegy, hogy kit engedünk be először a lakásba: ha férfi az illető, fogadjuk tárt karokkal, hiszen szerencsét hoz, míg a nő vagy lány épp az ellenkezőjét.:D:D


Én ma már leszedtem a száraz ruhákat a fregoliról, és nem is mosok holnap sem... ez nekünk háziasszonyoknak pihenő nap:D Úgy hogy bevezethetnénk minden hónapba:D


Nincsenek megjegyzések: