2009. december 31., csütörtök

Sajtos Rúd és rétes

Évek óta, ez a második olyan szilveszter, ahol itthon leszünk. A férjem még mindig dolgozik, remélem 6 órára már hazaér, jó lenne, de én addig sem tétlenkedek. Reggel bevásároltam, aztán nekiláttam sütni! Ez meglepetés lesz... azt hiszi, hogy csak szendvicset készítek:D

Urbitól (Andi) kaptam egy új, az eddigieknél is egyszerűbb Sajtos rúd receptet, ezt most meg is osztom veletek. Így néznek ki az én elkészült rudacskáim.


Hozzávalók:

40 dkg lisz
25 dkg Rama margarin
15 dkg reszelt sajt ( bele a tésztába)
1 ek só
6 ek vízbe, 1 ek 10%-os ecet
Tetejére 10 dkg reszelt sajt, amibe én egy kis piros paprikát szórok! Ettől lesz olyan jó színű a teteje és az alja meg nem ég oda:)

Elkészítés:

Lisztbe, beleszórod a sót, majd elmorzsolod a margarint. Beleszórod a sajtot és beleöntöd az ecetes vizet. Kicsit összegyúrod, majd kb 1 cm vékonyra nyújtod. Megkened a tetejét tojással és rászórod a piros paprikás sajtot. Csíkokra vágod és mehet a sütőbe 20 percre, ez persze hőfoktól függ!

Ennyire egyszerű receptem még soha sem volt! Én nem szeretem, ha barna az alja és szerintem ki is szárad ilyenkor. De ez nagyon jól sikerült! Az hogy holnap milyen lesz az állaga, azt nem tudom... végül is vajas tészta, az meg eláll:)
Az íze az nagyon fincsi:)


Még karácsonyra vettem rétestésztát, amit ma fel is dolgoztam... csak túrósat készítettem 7 rúddal... imádni fogja az Uram:) 
A porcukor szóróm tönkre ment (Ikeás), úgy hogy ilyen hóhegyekben áll rajta a cukor... imádjuk!






4 megjegyzés:

Merika írta...

Nagyon fincsinek néz ki mindegyik! A sajtos tényleg egyszerű, a túrós rétes meg kedvencem!Én majd holnap receptezek, lencselevest és most sütünk majd Andriskával amerikai csokis sütit!

LaceE írta...

Nagyon guszta lett mindkettő. Ha nem fogyna el, akkor elküldheted nekem :)
BUÉK Nektek :)

csuti írta...

Nagyon guszta sütik! Nekem a sajtos a kedvencem, én is szoktam csinálni. Boldog Új Évet Nektek!

Noncsi írta...

Hű, de guszta a sajtos rúd és szuper jó, hogy leírtad a receptjét. Imádom az ilyen finomságokat. Ki fogom próbálni. :)